onsdag 3. november 2010

Undervisning om islam

Det er ei stor utfordring å få fram mangfaldet i islam i
undervisninga.Det er likevel viktig å få det fram
og gje elevane hjelp til å forstå det. I media er det oftast det
oppsiktsvekkjande og dramatiske som dominerer, og difor
sit mange elevar med tankar som koplar islam og terrorisme,
islam og kvinneundertrykking, islam og hat for å nemna noko.
Poenget er ikkje å seia at desse koplingane
ikkje eksisterer, men at dei ikkje er heile biletet.

Olav Elgvin har ein blogg med fleire innlegg som kan vera
bakgrunnsstoff for læraren eller presenterast direkte for
elevane. Her vil eg kort trekkja fram tre innlegg der han tek
opp grunnleggjande spørsmål om korleis me kan forstå islam:

1.I innlegget "Islam eller muslimer" understreker Elgvin eit
ganske sjølvsagt poeng som likevel er viktig å få fram: Vi må
skilje mellom islam som religion og muslimar.

2.Elgvin forsøker å teikna eit kart over norske muslimar for å
få fram mangfaldet.Kartet fungerer som eit pedagogisk
verkemiddel for å få oversikt. Det er likevel viktig å presisera
at alle slike inndelingar berre er hjelpemiddel for å få oversikt.

3.Elgvin skriv òg eit innlegg om det å vera muslim i eit land der
muslimane er i majoritet og det å vera muslim som del av ein
minoritet. Ein kan ikkje overføra måten muslimar opptrer på i
muslimske land til kva dei står for når dei kjem i minoritet.
Han peiker til dømes på at mange muslimar i minoritet kjempar
formenneskerettane fordi dei opplever å vera diskriminerte
mens muslimar imajoritet ikkje er like opptekne av menneskerettane.

Dei tre innlegga eg har nemnt kan vera ein hjelp til å få fram kor
mangfaldig islamsom religion er og gjera oss meir medvitne om
at muslimar er like forskjellige som alle andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar